The IACHR criticises difficult working conditions for the media in Venezuela and the fragile rule of law there.

first_img News News My very best wishes,Robert MénardSecretary-general News May 13, 2002 – Updated on January 20, 2016 The IACHR criticises difficult working conditions for the media in Venezuela and the fragile rule of law there. Follow the news on Venezuela Juan Méndez, president of the Inter-American Commission on Human Rights (IACHR), criticised the fragile rule of law in Venezuela and the tense working conditions for journalists there when he announced on 10 May preliminary conclusions of his 6-10 May fact-finding mission to the country.He said he was “disappointed” at what he had found during talks the IACHR delegation had had with President Hugo Chávez, opposition figures and representatives of NGOs and civil society about events surrounding the failed coup d’état of 11 April. He stressed the need for a “serious, thorough and credible” enquiry into what happened and the need to punish those responsible.Méndez deplored the atmosphere of “confrontation” between the authorities and the media which made it difficult and dangerous for journalists to do their job. He criticised inflammatory statements by government figures about journalists as attacks on freedom of expression. But he also called on the media to seriously review the attitude of privately-owned TV stations that blacked out news about pro-Chávez demonstrations on 13 and 14 April.The IACHR president also stressed the importance of the “national dialogue” proposed by President Chávez after the failed coup but regretted that both government and opposition seemed reluctant to enter into it.——————————————————————————————————————06.05.2002 – Open letter to the IACHR presidentRSF asked the Inter-American Commission on Human Rights (IACHR), during its 6-10 May visit to Venezuela, to investigate violations of press freedom and the public’s right to be informed that occurred between 8 and 14 April, at the time of an attempted coup d’état. Help by sharing this information RSF asked it on 6 May to investigate violations of press freedom that occurred between 8 and 14 April. Organisation As the Inter-American Commission on Human Rights visits Venezuela from 6 to 10 May, Reporters Without Borders (RSF), which defends press freedom around the world, would like to draw your attention to violations of this freedom and the right to information that occurred in that country between 8 and 14 April at the time of the attempted coup d’état.9 and 10 April- During the general strike called by several trade unions, the government forced state-licensed TV and radio stations to put out pro-government material on about 35 occasions. This was done under Article 192 of the telecommunications law that allows the government make its voice heard. Using this law was not only improper in this instance but also violated Article 192 itself which stipulates that it shall only be used for “messages or speeches by the president, vice-president or government ministers.” During these programme interruptions (known as “cadenas”), political, trade union and business figures, as well as journalists from the government TV station, were heard on the air. To get round the situation, the TV stations decided on 10 April to broadcast their own news at the same time by dividing the screen in two.11 April – Photographer Jorge Tortoza, of the daily Diario 2001, was killed while covering violent clashes between supporters and opponents of President Hugo Chávez in the centre of Caracas. Tortoza’s driver said he was shot in the head by a man in civilian clothes. He was taken to Vargas Hospital seriously wounded but died shortly after being operated on. Three other press photographers were wounded in similar circumstances. They were Jonathan Freitas, of the daily Tal Cual, who was slightly wounded in the arm by a bullet, Enrique Hernández, of the state-controlled news agency Venpres, hit on the head by a stone and then in the stomach by a bullet that ricocheted off a wall, and Hernández’ brother Luis Enrique Hernández, of the daily Avance, who was hit by a bullet in the hip. A fourth photographer, Miguel Escalona, of the daily El Carabobeño, is thought to have been hit on the head with a baseball bat. His equipment was stolen. Another photographer was quoted by the daily Ultimas Noticias and by Tal Cual as saying that a member of the National Guard near the presidential palace told him to “put away that camera because we have orders to shoot anyone with a camera.” (original Spanish quote in article sent by Maria Sol).- President Chávez stopped privately-owned TV stations transmitting at about 4 pm, saying they were “irresponsible,” had launched a “campaign of defamation” and were “inciting people to violence.” The order to shut them down came shortly after they had refused instructions to broadcast only a speech by the president and had instead split their screens in two, with Chávez speaking on one side and film of the apparent repression of the anti-Chávez demonstration on the other. The president demanded broadcast of his speech just as shooting began to be heard in the streets. He cited Article 192 of the broadcasting law. Later in the day, the offices of the TV station CMT were surrounded for several hours by personnel of the military intelligence service, the DIM. Normal broadcasting facilities were restored at about 10 pm, after a section of the army went over to the – At about that time, the government station Venezolana de Televisión was occupied by the National Guard, which had until then been protecting its installations, and its broadcasts were cut off for fear of reprisals by anti-Chávez forces. The official Venpres news agency also stopped work.13 April- During the day, privately-owned TV stations showed no pictures of street demonstrations by Chávez supporters or of their seizure of the presidential palace. Since the state-owned station was still off the air, only cable TV subscribers could see what was happening by watching foreign stations. The Venezuelan stations have since said they did not show such footage because doing so would have been dangerous for their journalists on the job and that scenes of looting in Caracas could have encouraged similar outbreaks in the provinces. Gustavo Cisneros, president of the Diego Cisneros Organisation and owner of Venevisión, added that the TV silence was also to do with practical considerations, such as the absence of pictures to back up the news reports.- In late afternoon, dozens of people staged a violent demonstration in front of the offices of the privately-owned Radio Caracas Televisión (RCTV) while incidents broke out and conflicting reports swept the city about the return to power of Chávez. The protesters stoned the building, smashing windows. Despite appeals by the station’s worried journalists for the authorities to ensure their safety, the attacks continued without police intervention. Chávez supporters also demonstrated outside the office of Globovisión and Venevisión and forced them and RCTV to broadcast statements by their leaders. The daily newspapers El Nacional and El Universal were obliged to evacuate their offices after hostile demonstrations outside. At around 8 pm, the government-owned station Venezolana de Televisión returned to the air in the hands of Chávez supporters.14 April- Privately-owned TV stations broadcast no news, except for the all-news station Globovisión, which only put out items from foreign news agencies. Very few daily papers appeared since most had been forced to leave their offices the day before. Only El Globo and Ultimas Noticias were on the streets. However, some papers maintained their online editions, using mostly agency material.15 April- The situation slowly returned to normal with newspapers back on the newsstands and news bulletins once more on TV, except for RCTV and Venevisión. Many journalists and camera crews working for the two stations reportedly did not show up for work, fearing for their safety. Three Venevisión journalists, Claudia Andrade, Jesús Marín and Margarita Rodríguez, fled the country. President Chávez, answering a question at a press conference, called on his supporters to stop attacking and threatening journalists. Receive email alerts RecommendationsIn view of the events of 8-14 April, Reporters Without Borders would like to recommend that the IACHR:- Condemns the government’s improper use of the “cadenas” system and rules on how the government should use such powers. RSF considers that a government should be able to make itself heard in exceptional circumstances but that breaking into programmes more than 30 times over two days cannot in any way be justified.- Condemns the suspension of privately-owned TV stations by President Chávez.- Condemns the demonstrations staged in front of media offices on 13 April because of their violent and intimidating nature.- Investigates the origin of the shooting that killed Jorge Tortoza and the circumstances in which four other photographers were hurt, so that those responsible can be prosecuted.- Investigates why the privately-owned stations failed to broadcast news on 13 and 14 April about the pro-Chávez demonstrations. RSF considers this failure to be a serious violation of the public’s right to be informed.- Investigate whether conditions for the free exercise of journalism have genuinely returned.I am confident you will give this letter your careful attention and would be grateful if you could let us know how your visit to Venezuela goes. June 15, 2020 Find out more Mr President: Two journalists murdered just days apart in Venezuela VenezuelaAmericas RSF_en August 25, 2020 Find out more VenezuelaAmericas January 13, 2021 Find out more Juan Méndez PresidentInter-American Commissionon Human RightsOrganisation of American StatesCaracas, Venezuela New wave of censorship targeting critical media outlets Paris, 6 May 2002 News Coronavirus “information heroes” – journalism that saves lives to go furtherlast_img read more

Accusations that The Bishop of Derry was involved in abuse ‘cover up’

first_img Twitter News WhatsApp Guidelines for reopening of hospitality sector published Facebook Calls for maternity restrictions to be lifted at LUH RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Google+ The Bishop of Derry has been accused of being involved in a compensation deal to cover up alleged child sex abuse.Dr Seamus Hegarty was one of three priests named in a civil settlement after an eight-year-old girl was abused over a 10-year period from 1979.”The Belfast Telegraph reports £12,000 was paid to the alleged victim, subject to a confidentiality agreement.It comes as the head of Ireland’s Catholics apologised for his role in mishandling a serial child abuser.As a priest in 1975 Cardinal Sean Brady was at meetings where children signed vows of silence over complaints against paedophile priest Fr Brendan Smyth.Smyth was eventually convicted of dozens of offences against children.But despite allegations being previously investigated by church officials, including Cardinal Brady, it was almost 20 years before he was brought to justice.He said he wanted to apologise to “all those who feel I have let them down”.Meanwhile, Pope Benedict XVI has announced that on Friday he will sign his long awaited pastoral letter dealing with paedophilia in Ireland.He said in recent months the church in Ireland had been “rocked by the crisis of abuse of minors” and hoped his letter would “help repentance, healing and renewal”. Pinterest By News Highland – March 18, 2010 Pinterestcenter_img Previous articleSt Patrick’s Day celebrated across DonegalNext articleDonegal fire services stretched tackling gorse fires News Highland Three factors driving Donegal housing market – Robinson Facebook Accusations that The Bishop of Derry was involved in abuse ‘cover up’ NPHET ‘positive’ on easing restrictions – Donnelly WhatsApp Google+ LUH system challenged by however, work to reduce risk to patients ongoing – Dr Hamilton Twitter Almost 10,000 appointments cancelled in Saolta Hospital Group this weeklast_img read more

Whitewater Memorial to close for deer reduction

first_imgLIBERTY, Ind. – Whitewater Memorial State Park will close temporarily to allow controlled deer reductions in the coming weeks. The dates for the closings are Monday, Nov. 17-18 and Monday, Dec. 1-2.The reduction program includes seventeen other state parks and participation is limited to hunters that were drawn last September.Whitewater Memorial will close to the general public the evening before each of the two efforts and reopen the morning after each two-day reduction.DNR biologists evaluate which parks require a reduction each year based on habitat recovery and previous harvest rates at each park. The reductions help control browsing by deer to a level that helps maintain habitat throughout the state parks for all plants and animals.Information on 2015 state park deer reductions, including online applications, will be available next summer at dnr.In.gov/fishwild. The application deadline is usually at the end of August.last_img read more

Mason City’s mayor talks about partial reopenings of City Hall & Library but says his proclamation on public gatherings stands

first_imgMASON CITY — Mason City mayor Bill Schickel says while some parts of city government are looking to open back up, his proclamation about public gatherings continues to be in effect.He says, “Regarding the state easing some restrictions, my Mason City emergency proclamation of March 17th prohibiting gatherings of more than 10 people on public property remains in effect in Mason City. Also, all of our current restrictions and guidelines on parks and play areas remain in effect in Mason City.”Schickel says the Public Library is making plans to reopen.   “Although no date has been set for it, the Mason City Public Library is working on plans for limited reopening under social distancing guidelines. Also, online programming is being increased at the library. Thank you to Mary Markwalter our librarian and the staff there. The library website is just a great source for ebooks, music, research and much more. Staff is also available at the library to answer your telephone calls. That number is 421-3668.”Schickel says planning is also underway to allow public access to City Hall.  “We’re also developing plans for a limited reopening of City Hall with social distance provisions. No date has been set for that yet. Staff is available at City Hall to answer your questions at 421-3601.”Schickel says Southbridge Mall is also tentatively scheduled to reopen on Friday with social distancing provisions and limited hours being 11-to-6 Monday through Saturday and 12-to-5 on Sundays.last_img read more

Maribor v Chelsea: Drogba starts, Costa among the substitutes

first_imgDidier Drogba starts up front for Chelsea in their Champions League game in Slovenia, while Kurt Zouma is at centre-back alongside skipper John Terry and Petr Cech is in goal.Diego Costa is on the Blues bench, as are Gary Cahill and the fit-again Ramires.Chelsea: Cech; Ivanovic, Zouma, Terry, Filipe Luis; Matic, Fabregas; Schurrle, Willian, Hazard; Drogba. Subs: Courtois, Cahill, Azpilicueta, Ramires, Oscar, Salah, Costa.Follow West London Sport on TwitterFind us on Facebooklast_img

CattleWomen’s Corner: Santa Fe corn chili

first_imgThis recipe for Santa Fe corn chili is from Thirty Meals in 30 Minutes, at beefitswhatsfordinner.com.1 pound ground beef1 large clove garlic, minced1 can (15 1/2 ounces) red kidney beans, drained 1 can (15 1/4 ounces) sweet corn, drained1 can (15 ounces) tomato sauce1 can (14 1/2 ounces) diced tomatoes with mild green chilies, undrained1 package (1 1/4 ounces) chili seasoning mixSauce: 3/4 cup dairy sour cream1 1/2 teaspoons green hot pepper sauceInstructions1. …last_img

Evolutionists Rattled Over Battle for Earliest Animal

first_imgIf the latest salvo in a long-standing Darwin debate hits, then the idea of evolution growing more complex with time suffers a big blow.Sponges or Comb Jellies?Sponges look simpler than other Cambrian animals. Thinking Darwinly, evolutionists would expect they were the earliest animals. Perhaps sponges sparked the Cambrian explosion, resulting in all those starfish, worms, and corals that burst on the scene, they imagine. That Darwinian thought may be under attack itself, says Live Science, when Laura Geggel asks, what animal represents the oldest branch on Darwin’s tree?The sponge has long been a crowd favorite because its body is extremely simple when compared with other animals. But a new, detailed genetic analysis revealed that the delicate predator the comb jelly (a ctenophore) evolved first, the researchers in the new study said.Vanderbilt University pipes in: “Forget sponges: the earliest animals were marine jellies,” reports David Salisbury.Now, a team of evolutionary biologists from Vanderbilt University and the University of Wisconsin-Madison have devised a new approach designed specifically to settle contentious phylogenetic tree-of-life issues like this. The new approach comes down squarely on the side of comb jellies.The method and its application to this and 17 other controversial phylogenetic relationships were published online April 10 by the journal Nature Ecology & Evolution.This counterattack follows close on the heels of the advance of the sponge-bobs, who last month declared in Current Biology that sponges were first. Amy Maxmen in Nature, reporting on the “Battle of the Branches” from the battlefield, says that the sponge-bobs declared sponges the winners by “using an unprecedented array of genetic data to deduce that they were the first to branch off from the animal tree of life.” Both sides seem unwilling to admit defeat.The Vanderbilt press release claims that 95% of phylogenetic cases resolve well. Looking into the uncooperative 5% with their ‘new approach,’ the genetic detectives led by Antonis Rokas came to this conclusion:In this fashion they determined that comb jellies have considerably more genes which support their “first to diverge” status in the animal lineage than do sponges.The Problem With Comb Jelly AncestorsMaxmen gives one prominent reason why evolutionists don’t want comb jellies first in line:This arrangement rattled evolutionary biologists because it upended the idea that animal complexity increased over time. It implied that nerves and other characteristics evolved independently in different lineages, and were subsequently lost in sponges. Since then, studies have supported or contradicted the rearrangement, but all have been plagued by problems.According to their paper, the Rokas team used their new approach to try to resolve other contentious phylogenetic relationships. The press release explains:Another contentious relationship the researchers addressed was whether crocodiles are more closely related to birds or turtles. They found that 74 percent of the shared genes favor the hypothesis that crocodiles and birds are sister lineages while turtles are close cousins.In the course of their study, they also discovered that in a number of contentious cases, one or two “strongly opinionated genes” among all the genes being analyzed appear to be causing the problem because the statistical methods that evolutionary biologists have been using are highly susceptible to their influence.In some cases, such as controversies regarding the origins of flowering plants and modern birds, they determined that the removal of even a single opinionated gene can flip the results of an analysis from one candidate to another. In cases like this, the researchers were forced to conclude that the available data is either inadequate to support a definitive conclusion or it indicates that the diversification occurred too rapidly to resolve.“We believe that our approach can help resolve many of these long-standing controversies and raise the game of phylogenetic reconstruction to a new level,” Rokas said.—a new level of hostility, perhaps. If relationships can flip over a single ‘strongly-opinionated gene’, all indications are that the battle will wage on. The strongly-opinionated rivals can always argue about which gene needs flipping.Notice the revealing term Rokas used: “the game of phylogenetic reconstruction.” Evolutionists are fond of using game theory to show how evolution works, so let’s follow their example. Our game theory: the rival teams of evolutionists need to continue their battleship games to avoid boredom.Games of chance never really resolve to “the truth” about something. That’s why neo-Darwinism, the incarnation of the Stuff Happens Law, provides endless fun for the gamers. Notice what one of the jelly-first evolutionists says in the Nature article: “’By chance, lineages accumulate genetic similarities not due to a shared history but due to random change,’ explains Michaël Manuel, an evolutionary biologist at the Institute of Biology Paris-Seine, and the study’s senior author.”Keep rollin’ those dice. Give them to Popeye (4/01/17); maybe he will come up with snake eyes. (Visited 111 times, 1 visits today)FacebookTwitterPinterestSave分享0last_img read more

SA go-ahead for Grand Inga hydropower project

first_img22 August 2014The Cabinet has approved the ratification of the treaty on the Grand Inga hydropower project between South Africa and the Democratic Republic of Congo (DRC), paving the way for the next phase of what could eventually become the largest hydroelectric project in the world, with the potential to power half the continent.Minister in the Presidency for Planning, Monitoring and Evaluation Jeff Radebe made the announcement in Pretoria on Thursday following the Cabinet’s latest fortnightly meeting, which took place in Cape Town on Wednesday.The Grand Inga project will seek to harness the power potential of the Congo River, sub-Saharan Africa’s greatest waterway. Once all seven of its planned phases are complete, it is expected to generate a massive 40 000 megawatts (MW) of renewable power.Two existing dams, Inga 1 and 2, have been in operation since 1972 and 1982 respectively, together generating nearly 1 800 MW. The next phase of the Grand Inga project, Inga 3, is expected to cost in the region of US$12-billion and produce around 4 800 MW of electricity.Subsequent phases, adding up to an eventual total capacity of 40 000 MW, will allow countries in southern Africa, north-east Africa and parts of west Africa to benefit from production at the site.The Grand Inga treaty, signed by South Africa and the DRC in October, will now be tabled in Parliament. The treaty provides the framework for the facilitation of power generation from the Grand Inga project and its delivery to the border between the DRC and Zambia.According to Radebe, the ratification of the treaty paves the way for the development of Inga 3, which will provide 2 500 MW of electricity to South Africa and contribute to regional integration, energy security and economic growth in an environmentally sustainable manner.“The project has the potential to supply clean and affordable imported hydroelectric power to meet the needs of the DRC, South Africa and surrounding countries,” Radebe said.“The project holds the potential to fast-track SADC development, alleviate energy poverty, stimulate economic growth and facilitate infrastructure development.“This represents one of the most ambitious projects ever undertaken on the African continent, and one which will long be a resounding symbol of the rise of Africa and her people.”Source: SAnews.gov.zalast_img read more

HC dismisses plea challenging cancellation of ‘atheist’ certificate

first_imgThe Punjab and Haryana High Court has dismissed a petition of a youth from Haryana who challenged the cancellation of his “atheist” certificate by the State government after it had been issued to him by a local official earlier. Justice Tejinder Singh Dhindsa, while dismissing the petition, observed that if the petitioner has chosen a path of an atheist and doesn’t believe in any caste or class, there would be no requirement in law for him to be issued a certificate to such effect.The court held that undoubtedly, the freedom of conscience under Article 25 of the Constitution encompasses in itself a freedom to an individual to take a view that he does not belong to any religion.Individual rights“The freedom conferred by Article 25 of the Constitution would also include a right of an individual to claim that he is an ‘atheist’. Just as a freedom of conscience confers a fundamental right to a citizen to entertain a particular religious belief, it equally confers a right on any other individual-citizen to express an opinion that he does not belong to any religion,” said the court.The petitioner, Ravi Kumar Atheist, had approached the court challenging the cancellation of the “atheist” certificate which was issued to him by the Naib Tehsildar, Tohana of district Fatehabad in Haryana. The certificate issued on April 29, 2019 certified that the petitioner was an atheist and does not belong to any caste, religion and does not believe in God. However, on May 4, 2019 the certificate was cancelled.The court said that even if any such certificate had been issued by the Naib Tehsildar concerned and the same was subsequently cancelled, it would be of no consequence.last_img read more