UK faces EC calls to end rebate

first_img Show Comments ▼ Monday 6 September 2010 8:35 pm whatsapp whatsapp More From Our Partners Inside Ashton Kutcher and Mila Kunis’ not-so-average farmhouse estatenypost.comPolice Capture Elusive Tiger Poacher After 20 Years of Pursuing the Huntergoodnewsnetwork.orgUK teen died on school trip after teachers allegedly refused her pleasnypost.comRussell Wilson, AOC among many voicing support for Naomi Osakacbsnews.comAstounding Fossil Discovery in California After Man Looks Closelygoodnewsnetwork.orgKiller drone ‘hunted down a human target’ without being told tonypost.comNative American Tribe Gets Back Sacred Island Taken 160 Years Agogoodnewsnetwork.orgA ProPublica investigation has caused outrage in the U.S. this weekvaluewalk.comBrave 7-Year-old Boy Swims an Hour to Rescue His Dad and Little Sistergoodnewsnetwork.org KCS-content center_img Share by Taboolaby TaboolaSponsored LinksSponsored LinksPromoted LinksPromoted LinksYou May LikeTotal PastThe Ingenious Reason There Are No Mosquitoes At Disney WorldTotal PastNoteabley25 Funny Notes Written By StrangersNoteableyMoneyPailShe Was A Star, Now She Works In ScottsdaleMoneyPailSerendipity TimesInside Coco Chanel’s Eerily Abandoned Mansion Frozen In TimeSerendipity TimesBetterBe20 Stunning Female AthletesBetterBemoneycougar.comThis Proves The Osmonds Weren’t So Innocentmoneycougar.comElite HeraldExperts Discover Girl Born From Two Different SpeciesElite Heraldautooverload.comDeclassified Vietnam War Photos The Public Wasn’t Meant To Seeautooverload.comZen HeraldThe Truth About Why ’40s Actor John Wayne Didn’t Serve In WWII Has Come To LightZen Herald UK faces EC calls to end rebate There is no longer any justification for the UK’s EU budget rebate – worth about £5bn last year – the EU budget commissioner said. Janusz Lewandowski told the German daily paper Handelsblatt that UK income per head had grown markedly since former Prime Minister Margaret Thatcher negotiated the rebate in 1984. Tags: NULLlast_img read more

Ocado shares fall after John Lewis pension fund sells out

first_imgFriday 11 February 2011 2:49 am Show Comments ▼ Share John Dunne whatsapp Ocado shares fall after John Lewis pension fund sells out Read This Next’A Quiet Place Part II’ Sets Pandemic Record in Debut WeekendFamily ProofHiking Gadgets: Amazon Deals Perfect For Your Next AdventureFamily ProofAmazon roars for MGM’s lion, paying $8.45 billion for studio behind JamesFamily ProofYoga for Beginners: 3 Different Types of Yoga You Should TryFamily ProofIndian Spiced Vegetable Nuggets: Recipes Worth CookingFamily ProofBack on the Rails for Summer New York to New Orleans, Savannah and MiamiFamily ProofChicken Bao: Delicious Recipes Worth CookingFamily ProofCheese Crostini: Delicious Recipes Worth CookingFamily ProofNew England Patriots’ Cam Newton says no extra motivation from Mac Jones’Sportsnautcenter_img Retailer John Lewis’s pension trust has sold its stake of about 10 per cent in online grocer Ocado – sending its shares down 17 per cent.Ocado, whose shares have climbed sharply in recent weeks, said the sale would not affect its commercial relations with upmarket grocer Waitrose, a John Lewis unit.Ocado mainly sells Waitrose products. Some analysts expect the two will increasingly become competitors as Waitrose expands its own online grocery business.The John Lewis pension fund sold more than half its original stake in Ocado at the time of the online grocer’s initial public offering in July.Ocado said the sale was part of the pension trust’s normal investment management activities. whatsapp Tags: NULL by Taboolaby TaboolaSponsored LinksSponsored LinksPromoted LinksPromoted LinksYou May LikeMisterStoryWoman Files For Divorce After Seeing This Photo – Can You See Why?MisterStoryPeople TodayNewborn’s Strange Behavior Troubles Mom, 40 Years Later She Finds The Reason Behind ItPeople TodayMoneyPailShe Was A Star, Now She Works In ScottsdaleMoneyPailTotal PastThe Ingenious Reason There Are No Mosquitoes At Disney WorldTotal PastSerendipity TimesInside Coco Chanel’s Eerily Abandoned Mansion Frozen In TimeSerendipity TimesBrake For ItThe Most Worthless Cars Ever MadeBrake For ItZen HeraldNASA’s Voyager 2 Has Entered Deep Space – And It Brought Scientists To Their KneesZen HeraldBetterBe20 Stunning Female AthletesBetterBeWanderoamIdentical Twins Marry Identical Twins – But Then The Doctor Says, “STOP”Wanderoamlast_img read more

Nation Media Group Limited (NMG.ke) 2007 Annual Report

first_imgNation Media Group Limited (NMG.ke) listed on the Nairobi Securities Exchange under the Printing & Publishing sector has released it’s 2007 annual report.For more information about Nation Media Group Limited (NMG.ke) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the Nation Media Group Limited (NMG.ke) company page on AfricanFinancials.Document: Nation Media Group Limited (NMG.ke)  2007 annual report.Company ProfileNation Media Group Limited is an independent media house with operations in East and Central Africa. The company publishes and distributes a selection of printed newspapers and magazines and owns and runs radio and television broadcasting channels. Nation Media Group also produces digital media which accessible to private and public sectors in Kenya, Uganda, Rwanda and Tanzania. The company aims to create and promote content which informs, educates and entertains its target markets across different media platforms. The media group was founded in 1959 and its head office is in Nairobi, Kenya. Nation Media Group Limited is listed on the Nairobi Securities Exchangelast_img read more

Oregon unions update organizing

first_imgPortland, Ore.Doughnut Workers United                                                                                                                                       Credit: DWUMarch 17 marked the one-year anniversary of the historic sit-in of 27 fired Crush Bar Workers Collective members at Crush Bar, a queer bar, and at Woody’s, an adjacent eatery owned by the same petty capitalist. (tinyurl.com/3cbpxzjv)In March 2020 both establishments were closed due to the COVID-19 pandemic, the workers fired and provided with no benefits. The workers demanded accrued sick-time payouts, half pay for scheduled hours and a rehire plan. The owner had all the workers arrested and carried out of the bar and eatery by the notorious Portland police. But in the end they won their demands!The CBWC remains strong a year later. Following the mass layoff, the union provided benefits including food boxes and funds from their GoFundMe account on a needs basis. In July 2020, workers filed Unfair Labor Practice claims with a National Labor Relations Board appointed by Trump. With Biden’s newly appointed labor board, they are more optimistic about getting a fair claims hearing.The workers gained community support through picket lines and social media, on which they posted: “[We] avoided centering our organizing around the loud, demanding white men who attempt to police how the oppressed go about their liberation. As workers re-entering this workplace [we have] a strong conviction to continue our struggle for positive change, [which] puts us in a frighteningly precarious position, but nonetheless we’re hopeful. After all, look at how much we’ve already accomplished!”Workers win NLRB electionOn March 25, after a long hard struggle, Doughnut Workers United, a local Portland union, secured the right to vote for a union at the Old Town store of the Voodoo Doughnuts national chain. The right to an election for union representation is granted only by the NLRB.As soon as the victory came, the company began its union-busting tactics by hiring five new workers, rather than bring back workers who had lost their jobs due to the COVID-19 shutdown. (tinyurl.com/4dfpknd5)The company is punishing workers through arbitrary shift/hours limitations.Since the March 2020 shutdown and layoffs, the DWU has provided, through its GoFundMe Strike and Hardship account, union benefits for workers in need including alternative housing, food boxes and fresh water during last September’s wildfires.Before Oregon banned eviction, the union provided cash stipends to laid-off members for rent. The union is still providing these benefits to members not rehired and for those having their hours cut as an anti-union tactic.FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more

Firsts this Year in West Central Indiana

first_img Facebook Twitter SHARE Firsts this Year in West Central Indiana SHARE Home News Feed Firsts this Year in West Central Indiana Facebook Twitter By Andy Eubank – Apr 23, 2012 Hat Field Update farmer David Virgin will have a couple of firsts this year. The Montgomery County farmer planted cover crops for the first time and he is well on the way to being finished planting in April for the very first time after getting a start on the 7th.[audio:https://www.hoosieragtoday.com//wp-content/uploads//2012/04/HFU-DV042312.mp3|titles=David Virgin Montgomery County] Previous articlePioneer Agronomy Update 4/23/12 with Mary GumzNext articleAll Crops Planted in April a First for West-Central Indiana Farmer Andy Eubanklast_img read more

Fort Worth City Council to vote on ‘single housekeeping unit’ amendment today

first_imgUnpaid internships: history, insight and TCU students’ stories + posts Previous articleStudents “Make Conversation, Not War” at foreign policy summitNext articlePatterson emphasizes getting through Iowa State game before bye week Monica Dziak RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Twitter Student Body President Maddie Reddick advocates for students in front of the Fort Worth Zoning Commission. printTCU students could face further restrictions on off-campus housing options if the Fort Worth City Council adopts proposed changes to the definition of the term “single housekeeping unit” today.This proposal comes months after the city voted to restrict the numbers of students who could live in rental homes to three.The Fort Worth Zoning Commission recommended a new definition of a “single housekeeping unit” at their meeting last month, but it did not approve the four presumptions included with the new definition.These four presumptions include:No keyed or deadbolt locks allowed on any interior doorsNo membership changes significantly over the course of 12 monthsOne or more of the members cannot use a different address for legal registrationOccupants cannot share the housing unit for temporary, seasonal, convenient or economic purposesAlthough the Zoning Commission didn’t approve these four presumptions, this decision is subject to the City Council’s approval. The City Council does not have to accept the Zoning Commission’s recommendation.TCU student body president Maddie Reddick spoke with city officials about campus opposition to the issue.“Students were very upset obviously,” Reddick said. “Councilwoman Ann Zadeh contacted me saying it’s important we have a ‘single housekeeping unit’ definition to determine who is and who isn’t functioning as a family to live in homes.”“I expressed concern to her that if this passes with the presumptions that’s great, but it can be used against students in a way,” Reddick said.CEO of Banta Property Management and retired attorney Genna Banta said the definition of family has changed and it would be unconstitutional for the city to have a specific standard for what a “single housekeeping unit” should constitute as.“The cultural definition of family has changed,” Banta said. “There’s gay couples, single parents—it’s not ‘Leave It To Beaver’ anymore.”Banta lives in a neighborhood surrounding the TCU area. She said she feels TCU students add to the liveliness of the neighborhoods and should continue to have the option to live there, despite what some homeowners may feel.“I don’t think it’s fair for people to move into an area that’s been a university forever,” she said. “It’s one of the oldest in Texas and people can’t be mad because all of a sudden there’s a party or something.”“Students are people too and I think they have a lot of intelligence and energy and creative ideas,” Banta said. “I think they’re great neighbors.”Banta said if the four presumptions are added to the definition, people will try to fight the decision and take it to the courts.The Fort Worth City Council will have the final say in the new “single housekeeping unit’’ definition recently voted on by the zoning commission at its meeting later today. Facebook Linkedin Monica is a senior journalism major and political science minor and film double minor from Houston, TX. ‘Liters for Life’ student campaign raises funds for global water crisis Monica Dziakhttps://www.tcu360.com/author/monica-dziak/ ReddIt Twitter Test anxiety, pressure on college students more common now than in past TCU social work majors go into the field to help support Fort Worth’s homeless ReddIt TCU considering on-campus centralized testing center Bluebonnet Circle workout studio owner stresses importance of community Monica Dziakhttps://www.tcu360.com/author/monica-dziak/ Facebook Monica Dziakhttps://www.tcu360.com/author/monica-dziak/ Monica Dziakhttps://www.tcu360.com/author/monica-dziak/ Linkedin Monica Dziak Fort Worth’s first community fridge program helps serve vulnerable neighborhoods last_img read more

Freed on bail, journalist immediately hospitalized because of beatings in police custody

first_img Follow the news on Zimbabwe to go further Organisation The 2020 pandemic has challenged press freedom in Africa Receive email alerts April 6, 2007 – Updated on January 20, 2016 Freed on bail, journalist immediately hospitalized because of beatings in police custody ZimbabweAfrica Gift Phiri, a contributor to the London-based weekly The Zimbabwean, was released on bail yesterday and was immediately hospitalized for treatment to injuries resulting from the beatings he received during four days in police custody.Judge Gloria Takundwa agreed to free Phiri on bail of 20,000 Zimbabwean dollars (62 euros) and set trial for 25 April. In the meantime, he will have to report to Harare police headquarters every Monday, Wednesday and Friday, reside at the same address and avoid contact with anyone who might be a witness at the trial.Arrested on 1 April, he is charged with working as a journalist without official accreditation and publishing false news under sections 79 and 80 of the Access to Information and Protection of Privacy Act.___________________________________________4.04.2007 Freelancer held illegally and badly beaten in custodyReporters Without Borders today reiterated its call for the release of Gift Phiri, a contributor to the London-based weekly The Zimbabwean, who has been badly beaten since his arrest on 1 April and has not been taken before a judge.His lawyer, Rangu Nyamurundira, said Phiri was initially accused of throwing Molotov cocktails. Then he was accused of working as a journalist without being accredited with the Media and Information Commission. Under Zimbabwean law, he should have been taken before a court within 48 hours. Nyamurundira, who has asked the high court to order his release or to have him brought before a judge immediately, said Phiri now has difficulty sitting, standing or walking because of all the beatings he has received while in custody. Nyamurundira has not been allowed to see him since 2 April. The last time they spoke, Phiri said he had been forced to sign a confession that he had worked illegally as a journalist and reported false information.______________________________________2.04.2007 Journalist arrested, another hospitalised after beating in detentionReporters Without Borders expressed outrage today at the arrest of a journalist working for a privately-owned Zimbabwean weekly published outside the country and the hospitalisation of the former editor of the now-closed paper The Daily News, after he was beaten in prison, and called for an international campaign to stop the government’s violence.“The government is stepping up its years-long violent behaviour, including against journalists, under pressure of opposition protests and only international efforts, especially in Africa, can stop the abitrary arrests and abusive treatment,” the worldwide press freedom organisation said.Gift Phiri, of the London-based weekly The Zimbabwean, was arrested in Harare on 1 April for no apparent reason. He had time to send a text-message to a friend saying he had been arrested and that he thought it was for political reasons. The friend said Phiri had been sought by police since his paper started printing the names of police and politicians involved in recent arrests of opposition figures, human rights activists and journalists.Phiri was attacked on 16 February last year on his way home in the eastern Harare suburb of Sunningdale by men who accused him of working for the US radio station Voice of America (VOA) and the privately-owned Zimbabwean radio station Voice of People (VOP), which broadcasts from outside the country.Luke Tamborinyoka, former editor of The Daily News, was taken to hospital on 30 March on the orders of a Harare judge after fainting in court. He was seriously injured in beatings since he was arrested on 28 March in police raids on premises of the opposition Movement for Democratic Change (MDC) along with 34 party activists. He was also badly beaten by police during an opposition meeting at Zimbabwe Grounds (Harare) on 11 March News News Zimbabwean court must free imprisoned journalist who is unwellcenter_img RSF_en November 27, 2020 Find out more Zimbabwean journalist Hopewell Chin’ono denied bail ZimbabweAfrica Help by sharing this information News November 12, 2020 Find out more Reports September 1, 2020 Find out morelast_img read more

The IACHR criticises difficult working conditions for the media in Venezuela and the fragile rule of law there.

first_img News News My very best wishes,Robert MénardSecretary-general News May 13, 2002 – Updated on January 20, 2016 The IACHR criticises difficult working conditions for the media in Venezuela and the fragile rule of law there. Follow the news on Venezuela Juan Méndez, president of the Inter-American Commission on Human Rights (IACHR), criticised the fragile rule of law in Venezuela and the tense working conditions for journalists there when he announced on 10 May preliminary conclusions of his 6-10 May fact-finding mission to the country.He said he was “disappointed” at what he had found during talks the IACHR delegation had had with President Hugo Chávez, opposition figures and representatives of NGOs and civil society about events surrounding the failed coup d’état of 11 April. He stressed the need for a “serious, thorough and credible” enquiry into what happened and the need to punish those responsible.Méndez deplored the atmosphere of “confrontation” between the authorities and the media which made it difficult and dangerous for journalists to do their job. He criticised inflammatory statements by government figures about journalists as attacks on freedom of expression. But he also called on the media to seriously review the attitude of privately-owned TV stations that blacked out news about pro-Chávez demonstrations on 13 and 14 April.The IACHR president also stressed the importance of the “national dialogue” proposed by President Chávez after the failed coup but regretted that both government and opposition seemed reluctant to enter into it.——————————————————————————————————————06.05.2002 – Open letter to the IACHR presidentRSF asked the Inter-American Commission on Human Rights (IACHR), during its 6-10 May visit to Venezuela, to investigate violations of press freedom and the public’s right to be informed that occurred between 8 and 14 April, at the time of an attempted coup d’état. Help by sharing this information RSF asked it on 6 May to investigate violations of press freedom that occurred between 8 and 14 April. Organisation As the Inter-American Commission on Human Rights visits Venezuela from 6 to 10 May, Reporters Without Borders (RSF), which defends press freedom around the world, would like to draw your attention to violations of this freedom and the right to information that occurred in that country between 8 and 14 April at the time of the attempted coup d’état.9 and 10 April- During the general strike called by several trade unions, the government forced state-licensed TV and radio stations to put out pro-government material on about 35 occasions. This was done under Article 192 of the telecommunications law that allows the government make its voice heard. Using this law was not only improper in this instance but also violated Article 192 itself which stipulates that it shall only be used for “messages or speeches by the president, vice-president or government ministers.” During these programme interruptions (known as “cadenas”), political, trade union and business figures, as well as journalists from the government TV station, were heard on the air. To get round the situation, the TV stations decided on 10 April to broadcast their own news at the same time by dividing the screen in two.11 April – Photographer Jorge Tortoza, of the daily Diario 2001, was killed while covering violent clashes between supporters and opponents of President Hugo Chávez in the centre of Caracas. Tortoza’s driver said he was shot in the head by a man in civilian clothes. He was taken to Vargas Hospital seriously wounded but died shortly after being operated on. Three other press photographers were wounded in similar circumstances. They were Jonathan Freitas, of the daily Tal Cual, who was slightly wounded in the arm by a bullet, Enrique Hernández, of the state-controlled news agency Venpres, hit on the head by a stone and then in the stomach by a bullet that ricocheted off a wall, and Hernández’ brother Luis Enrique Hernández, of the daily Avance, who was hit by a bullet in the hip. A fourth photographer, Miguel Escalona, of the daily El Carabobeño, is thought to have been hit on the head with a baseball bat. His equipment was stolen. Another photographer was quoted by the daily Ultimas Noticias and by Tal Cual as saying that a member of the National Guard near the presidential palace told him to “put away that camera because we have orders to shoot anyone with a camera.” (original Spanish quote in article sent by Maria Sol).- President Chávez stopped privately-owned TV stations transmitting at about 4 pm, saying they were “irresponsible,” had launched a “campaign of defamation” and were “inciting people to violence.” The order to shut them down came shortly after they had refused instructions to broadcast only a speech by the president and had instead split their screens in two, with Chávez speaking on one side and film of the apparent repression of the anti-Chávez demonstration on the other. The president demanded broadcast of his speech just as shooting began to be heard in the streets. He cited Article 192 of the broadcasting law. Later in the day, the offices of the TV station CMT were surrounded for several hours by personnel of the military intelligence service, the DIM. Normal broadcasting facilities were restored at about 10 pm, after a section of the army went over to the – At about that time, the government station Venezolana de Televisión was occupied by the National Guard, which had until then been protecting its installations, and its broadcasts were cut off for fear of reprisals by anti-Chávez forces. The official Venpres news agency also stopped work.13 April- During the day, privately-owned TV stations showed no pictures of street demonstrations by Chávez supporters or of their seizure of the presidential palace. Since the state-owned station was still off the air, only cable TV subscribers could see what was happening by watching foreign stations. The Venezuelan stations have since said they did not show such footage because doing so would have been dangerous for their journalists on the job and that scenes of looting in Caracas could have encouraged similar outbreaks in the provinces. Gustavo Cisneros, president of the Diego Cisneros Organisation and owner of Venevisión, added that the TV silence was also to do with practical considerations, such as the absence of pictures to back up the news reports.- In late afternoon, dozens of people staged a violent demonstration in front of the offices of the privately-owned Radio Caracas Televisión (RCTV) while incidents broke out and conflicting reports swept the city about the return to power of Chávez. The protesters stoned the building, smashing windows. Despite appeals by the station’s worried journalists for the authorities to ensure their safety, the attacks continued without police intervention. Chávez supporters also demonstrated outside the office of Globovisión and Venevisión and forced them and RCTV to broadcast statements by their leaders. The daily newspapers El Nacional and El Universal were obliged to evacuate their offices after hostile demonstrations outside. At around 8 pm, the government-owned station Venezolana de Televisión returned to the air in the hands of Chávez supporters.14 April- Privately-owned TV stations broadcast no news, except for the all-news station Globovisión, which only put out items from foreign news agencies. Very few daily papers appeared since most had been forced to leave their offices the day before. Only El Globo and Ultimas Noticias were on the streets. However, some papers maintained their online editions, using mostly agency material.15 April- The situation slowly returned to normal with newspapers back on the newsstands and news bulletins once more on TV, except for RCTV and Venevisión. Many journalists and camera crews working for the two stations reportedly did not show up for work, fearing for their safety. Three Venevisión journalists, Claudia Andrade, Jesús Marín and Margarita Rodríguez, fled the country. President Chávez, answering a question at a press conference, called on his supporters to stop attacking and threatening journalists. Receive email alerts RecommendationsIn view of the events of 8-14 April, Reporters Without Borders would like to recommend that the IACHR:- Condemns the government’s improper use of the “cadenas” system and rules on how the government should use such powers. RSF considers that a government should be able to make itself heard in exceptional circumstances but that breaking into programmes more than 30 times over two days cannot in any way be justified.- Condemns the suspension of privately-owned TV stations by President Chávez.- Condemns the demonstrations staged in front of media offices on 13 April because of their violent and intimidating nature.- Investigates the origin of the shooting that killed Jorge Tortoza and the circumstances in which four other photographers were hurt, so that those responsible can be prosecuted.- Investigates why the privately-owned stations failed to broadcast news on 13 and 14 April about the pro-Chávez demonstrations. RSF considers this failure to be a serious violation of the public’s right to be informed.- Investigate whether conditions for the free exercise of journalism have genuinely returned.I am confident you will give this letter your careful attention and would be grateful if you could let us know how your visit to Venezuela goes. June 15, 2020 Find out more Mr President: Two journalists murdered just days apart in Venezuela VenezuelaAmericas RSF_en August 25, 2020 Find out more VenezuelaAmericas January 13, 2021 Find out more Juan Méndez PresidentInter-American Commissionon Human RightsOrganisation of American StatesCaracas, Venezuela New wave of censorship targeting critical media outlets Paris, 6 May 2002 News Coronavirus “information heroes” – journalism that saves lives to go furtherlast_img read more

Regime accused of staging “creeping coup” against the press

first_img Iran: Press freedom violations recounted in real time January 2020 March 18, 2021 Find out more Help by sharing this information Reporters Without Borders today deplored the arbitrary and repressive methods of a regime whose culture minister recently accused the media of promoting a “creeping coup” against the government. Judicial officials have in the past 10 days ordered the suspension of the daily Ham Mihan and the permanent closure of the daily Moshareket, while the new agency ILNA’s future seems uncertain after government pressure forced its director, Masoud Heydari, to resign.“Iranian officials accuse the media of conspiring against the regime and of trying to destabilise it by means of investigative reporting,” the press freedom organisation said. “Such paranoid discourse is used to justify censorship and the closure of news media. Blocking access to news, summoning journalists for questioning, arresting them or making them pay exorbitant amounts in bail – the harassment takes many different forms.”Reporters Without Borders added: “The president’s office, government ministers and the judicial system all work together to silence the remaining independent news media. After putting government supporters in charge of most news organisations, the regime is cracking down with increasing determination on all the others who do not swear allegiance.”Ham Mihan was suspended on 4 July at the request of Tehran prosecutor general Said Mortazavi, who argued that it was illegal because there were procedural “errors” in the trial in 2000 when it was suspended for calling for an improvement in relations between Iran and the United States. The day it resumed publishing, on 13 May of this year, it ran a front-page story about the US-Iranian talks in Baghdad. It also defied a government ban on reporting the disturbances that followed the introduction of petrol rationing on 27 June.The next day, another judicial decision confirmed the definitive closure of Moshareket, a daily which had also been suspended since 2000. The former mouthpiece of the pro-reform Participation Front, it was suspended during a judicial campaign against the opposition press. Defending its closure, President Mahmoud Ahmadinejad’s press adviser, Mohammad Ali Javanfekr, said: “When a news media puts itself at the service of a political group opposed to the government, it becomes a tool for sabotaging and weakening the government, aiming to quietly overthrow it.”ILNA director Heydari resigned on 3 July after several months of government harassment. A pro-reform news agency founded in 2003, ILNA has covered government crackdowns on women’s movements, students and workers in great detail. It has also been the target of bureaucratic sanctions ranging from a ban on attending government events to harassment of its reporters. Another Iranian news agency reported that a judge’s order was responsible for the fact that ILNA’s website can no longer be accessed.Journalist Ejlal Ghavami of Payam-e mardom-e Kurdestan (a weekly that has been suspended since 2004) was meanwhile arrested on 9 July, exactly one month after a court in Sanandaj (in Iran’s Kurdish northwest) sentenced him to three years in prison for “inciting the population to revolt” and “working against national security.” He had been arrested two years ago while covering a peaceful demonstration.Iran’s Supreme Guide, Ayatollah Ali Khamenei, and the Islamic Republic’s president, Ahmadinejad, are both on the Reporters Without Borders list of press freedom predators. A total of seven Iranian journalists are currently in prison. July 12, 2007 – Updated on January 20, 2016 Regime accused of staging “creeping coup” against the press After the closure of two newspapers in the space of a week, Reporters Without Borders condemns the harassment of news media that refuse to kowtow to the Ahmadinejad regime. Blocking access to news, summoning journalists for questioning, arresting them or making them pay exorbitant amounts in bail – the harassment takes many different forms. IranMiddle East – North Africa Follow the news on Iran Organisation June 9, 2021 Find out more Receive email alerts to go further News RSF_en February 25, 2021 Find out more IranMiddle East – North Africa Call for Iranian New Year pardons for Iran’s 21 imprisoned journalists After Hengameh Shahidi’s pardon, RSF asks Supreme Leader to free all imprisoned journalists News News Newslast_img read more

Movies, music and mayhem at Limerick’s Theatre Royal

first_imgPrint Previous articleAfghan who hates Irish people ‘incentivised to return home’ court toldNext articleHead down to Plan’s arty party at Friday Milk Market Alan Jacqueshttp://www.limerickpost.ie Email London commemoration for famous Limerick exiles Advertisement Lighting up a Limerick legend Facebook Linkedincenter_img Twitter NewsMovies, music and mayhem at Limerick’s Theatre RoyalBy Alan Jacques – April 28, 2016 2639 RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR WhatsApp TAGSAustralian Pink FloydBilly NastyBoogie WonderlandBoyzoneCatherine HayesFather TedfeaturedJohn McCormacklimerickLimerick Film ArchiveMy Lovely HorseOscar WildePatrick PearsePicturehousePress 22Roger CasementSeamus FlynnSharon ShannonSlackjawSpice-ish GirlsThe CorrsThe CranberriesThe HitchersThe ProdigyThe Royal ProjectTheatre Royal THE Eurovision episode of Father Ted was filmed in Limerick’s Theatre Royal. Patrick Pearse also roused volunteers in the same hall. Oscar Wilde delivered a talk on his personal impressions of America here and The Cranberries took to its stage after selling their first million records Stateside. There is now plans afoot for a four-screen cinema and digital hub. Limerick Post reporter Alan Jacques recently visited his old haunt.I STAND centrestage in a landmark building in the heart of Limerick City and breathe in its rich history and consider all those who have tread its boards.In the year of 1916 Centenary commemorations, it is almost impossible not to conjure up images of Patrick Pearse rousing volunteers in this same hall more than a hundred years ago.Sign up for the weekly Limerick Post newsletter Sign Up On the same cold Sunday night back in 1914, Roger Casement, another founding father of the Irish Republic, was also present.The walls of the Limerick Athenaeum at 2, Upper Cecil Street are steeped in history. Since it was built in 1833, it played a pivotal role in Limerick life for more than 150 years, drawing the community together to laugh, love, learn and dream.The venue has served many purposes down the years as an art school, lecture hall, library, theatre, cinema and live music venue.Sadly, the doors of what was known in its last incarnation as the Theatre Royal have been closed since 1997.In its heyday, Limerick Athenaeum played host to an impressive range of luminaries from Oscar Wilde to Maud Gonne, Catherine Hayes and John McCormack.While in more recent times everyone from The Cranberries to The Corrs, The Prodigy and Boyzone have plied their musical wares here.A church pulpit is curiously placed over on the corner of the stage. I am told it was a prop left over from one of two ‘Father Ted’ episodes filmed in the Theatre Royal. It was on this very stage that Fathers Crilly and McGuire crooned their way through ‘My Lovely Horse’ in that unforgettable Eurovision episode.Most of us of a certain vintage will also have very fond memories of the venue as the Royal Cinema. I can remember being brought to see Franco Zeffirelli’s epic ‘Jesus of Nazareth’ here when I was just six-years-old.I asked photographer Brian Gavin of Press 22, who joins me for this trip down memory lane, about his recollections of the old movie house.“Oh, I remember it well. I loved Westerns and my father used to take me to see all the John Wayne movies here,” Brian recalls.“We knew it as the flea market. You’d be itching all over after coming to see a film at the Royal. You’d have to be deloused when you got home.”Interestingly, Declan McLoughlin of Limerick Film Archive, and Dave Burns, director of The Royal Project, both remember ‘Raging Bull’ as the last film they saw at the city centre cinema. The film, a classic, stars Robert De Niro in Martin Scorsese’s emotional tale about a self-destructive boxer.Speaking of pugilists, the venue has taken a real pummeling in the last number of years. The harsh winter of 2010, which caused pipes to burst, delivered a severe body blow leaving the hall’s wooden floor buckled, uprooted in places, and in serious disrepair.That said, if Declan and Dave have their way, the Royal could, one day in the not so distant future, rise like a beautiful, fiery phoenix to relive some of its former glories.Their plan is to transform this desolate relic into a vibrant four-screen cinema, café/bar and digital hub that would bring much-needed life back into the city centre. The cost of realising this wonderful dream comes in at around €5.9 million — €12 million less than proposed for the controversial footbridge over the River Shannon.It may not make any of the ‘greatest movies of all time’ polls but as it turns out, the last film screened at the Royal was ‘Police Academy 2’.As I walk around one of my favoured city hangouts of the mid-nineties, the memories come rushing back. I vividly remember my old pals, Limerick band ‘The Hitchers’, launching their debut album ‘It’s All Fun and Games ‘Til Someone Loses An Eye’ here back in 1997 to a full house and real rabble-rousing party atmosphere.In the main foyer, a poster advertises a Picturehouse concert at the Theatre Royal on a bygone Sunday June 29 to promote their single ‘Heavenly Day’. Another talks up Billy Nasty, who performed here on Friday August 27, 1997, as “the UK’s number one Techno DJ”.A condom machine looks forlornly down from the wall of an upstairs toilet in this boogie wonderland. Once upon a time, it dispensed ‘sensual, ribbed and coloured’ variety packs to randy concertgoers with their minds on making sweet music of a different kind.In the dressing room, a flood of images come out to greet me from an antique mirror as I revel in a moment of nostalgia in these cosy backstage quarters. I can still picture former proprietor, the affable and charming Seamie Flynn, walking these corridors, greeting musicians and patrons as if into his home.Sitting on the bar in the main hall, an unopened bottle of Corrib Ginger Ale still waits patiently for a stiff drink to come along and liven things up.Posters and fliers that litter the venue tell their own tales of raucous musical capers from the likes of Sharon Shannon, The Spice-ish Girls, Slackjaw and the Australian Pink Floyd.These walls are filled with music, memories and laughter. Hopefully one day soon they will ooze vitality once more.It would be a Royal shame if they don’t!by Alan [email protected] pictures by Brian Gavin/Press 22last_img read more